INTEGRALNA CZĘŚĆ PROJEKTU

Leave a comment

Integralną częścią projektu było wykorzystanie storytelling (w wykonaniu nauczycieli bibliotekarzy), podczas których opowiadano dzieciom nie tylko bajki czy baśnie ale także legendy, mity czy historyjki dotyczące różnych chilijskich kul­tur: Mapuches na południu Chile, Aymaras z andyjskich miejscowości czy Rapanui prezentowane po hiszpańsku i w ich etnicznych językach (Aymara, Mapudugun i Rapanui).Promowana w wystąpieniach potrzeba współpracy pomiędzy różnymi organi­zacjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży znalazła swoje odzwierciedlenie we wspólnych sesjach i spotkaniach roboczych Sekcji: School Libraries and Resources Centers oraz Libraries for Children and Young Adults.We wnioskach końcowych obu sekcji zaproponowano podjęcie na szerszą ska­lę działań umacniających pozycję i prawa dzieci we współczesnym świecie:rozwijanie współpracy między IFLA i np. UNICEF na poziomie międzyna­rodowym i lokalnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *